MacGyva lite

Idag har varit en dag fylld av aktiviteter. Först var jag på dubbelstep i Askim. Sjukt kul att steppa med två brädor.
Man har en bräda framför sig, vågrät, sedan en på sin högra sida och den står lodrät, sen gör man stegen på, runt och över brädorna. Hur kul som helst.

Efter det var det grillning i slottsskogen  med Alexandra, Emma, Mange, Patrik, Simon, Leo och lite annat löst folk. Najs i det varma vädret. Jag har fått lite fräknar =)

Efter slottsskogen cyklade jag till Annika för att hämta en menskopp som jag ska prova. Ska bli spännande och se om det funkar bra.

Efter det drog jag till Liseberg för att heja på Kärleken och de andra. Verkar vara full rulle där. Kollade in den nya karusellen Hang hai, verkar inte vara en höjdare. Men jag kanske borde prova den innan jag ger ett sista utlåtande.

En grej jag funderat på när jag är ute och cyklar är varför folk står och pratar (och ibland går) på cykelbanan. Är inte den gjord för de som cyklar? Sjukt irriterande att hela tiden behöva plinga och sicksacka mellan folk...Ennan annan sak är att folk cyklar i bredd. Man kan inte cykla i bredd på cykelbanorna i denna stad. De är inte gjorda för det när det bor folk här.
Den tredje grejen är ett litet tips: om du är hård i magen, ta dig en tur på cykeln och kör på kullersten så löser det sig!

Ibland älskar jag extra mycket att vara jag. Idag lossnade en mutter och en skruv från mitt lyse så det dinglade in i hjulet hela tiden, då MacGyvade jag lite och satt fast det med ett hårband. Det är inte dumt att vara jag.

Nu ska jag laga överraskningsmiddag till Kärleken.

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0