Linas kvällsbok

Ligger och kollar på den just nu. Fasen vad bra den är. Precis så äkta som det var när man gicki nian. Inte alls som Fucking Åmål, som är den filmen jag skulle jämföra Linas kvällsbok med. Fucking Åmål känns inte alls så äkta som alla säger. Linas kvällsbok kan jag verkligen känna igen mig i, det är kanske därför jag tycker att den är så bra.  Jag gillar tafattheten och äktheten. Speciellt när Lina blivit av med oskulden och sedan ber hennes mamma att läsa en saga för henne. För att slippa vara stor? För att slippa verkligenheten? Toppenfilm, se den om du inte gjort det.



Snart dags för bingen eftersom jag börjar 6:30 imon.

L

Ps. I love You

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0