Gamla tanter på mataffären


Idag tog jag mig en liten tur i min stadsdel för att inhandla diverse saker. Jag gick till Systemet för att köpa en god cider, men den var slut. Trist. Så på väg hemåt bestämde jag mig för att jag var lat istället för olat så jag gick till Homebuy istället för att gå till Ica som jag alltid går till. Jag gillar inte Homebuy men det låg på vägen hem så jag gick inom. Väl i kassan står det bara en dam före mig och hon har redan lagt upp nästan alla sina grejer på bandet, så jag väljer ju såklart den kön. Sen när kassörskan vill ta betalt drar damen sitt Homebuybonuskort och undrar vad man får idag. Kassörskan ser frågande ut och kollar på sin skärm om damen har fått nån rabatt. Medan detta hände tänkte jag: åhh, varför händer alltid detta mig? jag väljer den kortaste kön och så ska det alltid krångla...? Då hade damen dratt fram Homebuyreklambladet och pekade på en annons: Om man köper för över 300 så får man köpa 0,5l glass för en krona. Damen hade köpt mat för 301 så hon ville ha glassen. Då sa kassörksan: då får du hämta en glass där borta. Jag som stått och väntat lääänge orkade inte vänta längre så jag erbjöd mig att hämta glassen. Sen när Kassörskan slått in den så sa damen: Jag äter inte glass, så för att du var så snäll så får du den av mig.

Jag ska aldrig sura över gamla tanter i affären mer. Gratis glass är extra gott.



L


Kommentarer
Postat av: Banani

Bra jobbat! Du är ett UTMÄRKT föredöme för dagens ungdomar.Ha d jättebäst, kram.

2009-08-01 @ 19:19:43
Postat av: ingalill

Hej Linda!

På något konstigt vis har jag hittat din blogg! När jag läser om händelsen i kasskön så blir jag inte förvånad, det är den snälla och hjälpsamma Linda jag kände för en massa år sedan! Hoppas att du har det bra! Jag har saknat dig. Kramar på dig från Inga-Lill

2009-08-13 @ 22:05:41
Postat av: Louise

Har mailat dig...MVH Louise

2009-08-15 @ 14:09:45
Postat av: Emelie

Vad gullig du är och tanten med!!!



Jaa, mästerkattsincidenten är helt bisarr, även jag skrattar när jag läser den... =D

2009-08-18 @ 14:03:13
URL: http://emeliepernille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0