Räder i staden

1 Maj idag. Tiden rullar på sjukt fort. Gött.

Idag har jag gjort räder i vår kära stad, först för att fixa kläder sedan för att inhandla köksredskap och liknande på IKEA. Det blev en väldigt bra runda. Jag hittade både det ena och det andra. Men jag har nog gjort alla fel man kan göra denna dag.

När jag först kom in till stan visade det sig att alla affärer utanför Nordstan öppnade 12 och jag var inne i stan vid 11 så det var bara att traska till Nordstan för att börja hamstra. MIss nummer 1. Eftersom det inte finns något Gina Tricot där blev jag lite ledsen etfersom mitt mål var Gina, men jag hittade massa andra fina saker i de andra affärerna så det var lugnt. En strandklänning från Stadium, dock inga träningsbyxor. Ett par shorts, en glittrig paljettväst och ett linne med nitar från Cubus. Tygskor från Din sko. En gullig klänning och en scarf med döskallar på från Rut mfl. Alles i svart förutom scarfen som är röd. Det är alltid lika gött att gå på stan och köpa saker. Min taktik är att gå kankse en gång varannan månad, för då hittar man alltid massa saker man vill ha/behöver. Om jag bara strosar runt flera gånger i veckan blir jag bara sur och hittar ingenting. 

Efter turen i Nordstan begav jag mig till busshållplatsen för att åka till IKEA. Det stod en buss inne och jag frågade om den gick dit jag skulle, då sa chaffisen. Ja visst. Men när går den då? frågade jag. Vi väntade bara på dig sa chaffisen då. Hahaha. När jag åkte genom Tingstadstunneln undrade jag varför vi trafik åt motsatt håll i vårt rör och insåg då att de håller ju på att fixa tunneln, så det var sjukt lååånga köer. Miss nummer 2. Väl inne på IKEA hittade jag massa saker som jag behövde och en kär gammal vän. Väldigt trevligt.

När jag åkt därifrån och kom in till drottingtorget igen insåg jag att det var 1 Maj och folk var ute och demonstrerade. Miss nummer 3. Så alla spårvagnar gick huller om buller och ingen gick till Majorna. Men jag kom hem tillslut.

Nu är jag dödenstrött och ska lägga mig på min underbart sköna soffa och läsa.


Detta var vad jag hittade på IKEA: en form att göra kärleksmums i, en strumpochtrosbläckfisktorkare, borste och skyffel, lågenergilampor, en lila lampa, en våg, en sockerströare, lila servetter, en teboll, tre små burkar (som jag vill ha te i). Lyckat!

L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0