Bron som gud glömde (idag!)


Men äventyret var iallafall att gå över Älvsborgsbron. Jag och Alexandra har pratat om det länge och nu blev det äntligen av. Men innan vi kom upp på bron och innan vi köpte glass så var det något som hänt uppe vid Friskis och Svettis. Ambulans, polis och brandbil. Spännande spännande!

Här kommer lite bilder.



Här var det pådrag! Oj oj oj, vad har hänt?



Jag är glad, jag äter glass. För de som undrar så är det Svartvinbärsdröm och Lionglass.



Alexandra hade munnen full.



Vi var lite osäkra på hur vi skulle hitta, men det visade sig vara lättare än lättast. Tur att denna stad är uppskyltad.



Fina fina bro! Jag gillar verkligen hur denna bro är utformad. Snygg!!! Men det som inte är lika fint är bakgrunden, kolla in himlen. Innan vi kom fram till bron så var det sol. Men elt plötsligt blev det jättemolnigt...



Det var lite molnigt men det fanns chans för sol. Sjukt fin stad. När det är klart lär man ju se hur långt som helst!



Sen började det helt plötsligt ÖSREGNA, va faen. Jag försöker värja mig men jag är uppe på en bro och det blåser regn. Suck.



Men vi var glada ändå.
Vi gick först på höger sida, den sidan som vätter mot stan till. När vi skulle går tillbaka gick vi på vänster sida, den som vätter mot havet till. Då såg man röda sten.



När vi kommit av bron såg himlen ut såhär.
Hur är det möjligt det är ett hån. Men vi gick över bron och blev tutade på tre gånger.

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0