Bokmärken

Har suttit och gått igenom ca 1000 bokmärken som jag traderat hem för mitt projekt. Jag blir lite ledsen i ögat när jag inser hur vriden vår syn är på flickor och pojkar är, även på bokmärken. Det är killarna som är de aktiva, de;
flyger drake, flickan tittar på
fiskar, flickan går bakom och fastnar samt ramlar i linan
hoppar bock, flickorna är bocken
skräms med krabbor, flickan blir skrämd

Av tio bokmärken där någon flyger flygplan är det en som är tjej. Suck.
Kanske borde lansera en egen kollektion av bokmärken. Det får bli mitt andra projekt, nu ska jag fortsätta med bokmärkesprojektet, jag kan visa det när det blir klart.



L

Kommentarer
Postat av: dannie

taack! jag tycker också det blev bra!

2010-04-19 @ 21:25:20
URL: http://eckelbobbah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0