Mina bästa baktips

Tipsen står inte i någon speciell ordning:

Lär känna din ugn, den kan vara förrädisk.
Om du smälter socker för att limma ihop ett pepparkakshus så fyll kastrullen med vatten så löses sockret upp. Få inte panik och släng kastrullen.
Vissla inte när du arbetar med mjöl.
Ett nermjölat bord rengör du lättast genom att spruta ner bordet med vatten och sedan torka.
Övning ger färdighet.
Mixtra gärna med recept.
Spela hög musik när du bakar - blir grannarna sura bjud dem på något du precis bakat.
Om du gör lussekatter så dekorera dem med russin även fast du inte gillar dem, det ser så fint ut. du kan ju alltid plocka bort dem - som jag gör.

Det var de tipsen jag hade från årets första julbak.

L


Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har nu kört igång julklappstävlingar

& det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-19 @ 00:42:15
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0