Att MacGyva ett staffli

Kärleken kände sig sugen på att måla lite och frågade om jag hade ett staffli. Men jag har inte det. Jag använder aldrig staffli när jag målar, men det är kanske något jag borde prova på. I vilket fall så sa jag till honom att vi kunde MacGyva ett staffli. Sagt och gjort. Här är det:



Du behöver diverse verktyg och pinaler såsom:
hammare, spik, måttband, penna, tråd, tejp mm.



Vi tog två träbitar (som tillhörde mitt köksbord) och gjorde stommen.
Sen satte vi en trälinjal mellan för att stabilisera.



Sen spikade jag fast två spikar som duken ska stå på.



Så här bra blev det.



Paint away!


Om du med vill göra ett staffli lämna en kommentar så ska jag förklara hur vi gjorde.

L


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så grymma ni är ni ungdomar & framför allt vilket tålamod:)))

2009-12-29 @ 18:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0