Förföljd

Idag när jag skulle hämta lite käk på Thaien så gick jag över gatan precis utanför sjöfartssmuseet. Där finns inget övergångsställe. När jag är i mitten av gatan krypkör en röd bil fram mot mig och jag saktar in så att den ska kunna köra förbi mig, men den krypkör ännu mer och stannar precis framför mina fötter.
Inifrån bilen hör jag två arga: Hallå, hallå! Sedan börjar han veva ner rutan. Och jag tänker: antingen vill han ha hjälp, men då kan vi inte stå mitt i gatan, eller så vill han skälla på mig, så jag fortsätter så.
När jag fortsätter att gå hör jag hur han vevar upp rutan, fortsätter att skrika hallå och sedan börjar köra. Han förföljer alltså efter mig en stund uppe på stigbergstorget för att sedan ge upp när jag går in på Thaien. Creepy man!

Jag skulle tagit ett foto av hans bil/registreringsskylt/honom...för att skrämmas lite. 
L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0