Dygnets utmaning

Nu ska ni få följa med mig på en utmaning som är mitt Everest. Egentligen är det inte så stort, men jag måste nog göra det stort för att jag ska klara av det. Utmaningen är att jag ska fasta i ett dygn. Inte så svårt egentligen, men tråkigt och onödigt för jag gillar mat. Anledningen till fastan är att jag ska till doktorn imon.
Ni som inte vill vara med få kika in på bloggen om två dygn, då är förhoppningsvis tjatet om fastan över. Ni andra få vara beredda på att blöda i ögonen.

Min taktik för att göra detta så smidigt som möjligt är att dricka gul saft (man får bara dricka gula, ljusa eller genomskinliga grejer, så helt utan blir jag ju inte), dricka buljong när hungern sätter in som värst och att sova. Jag ska försöka sova bort det mesta av tiden. Om det nu går. Man kan ju inte sova hur mycket som helst.

Som stöd har jag Kärleken som får förlora i Yatzy mot mig, kolla på Planet Earth och höra mitt gnäll.

För att verkligen bygga upp inför fastan, som börjar klockan 14.00, har jag startat med en brakfrukost: Varm Oboy, rostade mackor med skinka samt chokladpudding med grädde. Jag tänker att ju mer fett och socker desto bättre. Jag kanske är helt fel ute, men jag satsar på att få i mig lite mer chokladpudding om ett tag och kanske något annat som är mer matigt.

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0