Tävling #1

För att roa oss och se hur mycket vi kan om Sveriges geografi ska vi försöka pricka in så många rätt som möjligt på en blindkarta. Till hjälp har vi en lista på våra 25 landskap. Good luck!



Blekinge

Bohuslän  

Dalarna

Dalsland

Gotland

Gästrikland

Halland

Hälsingland

Härjedalen

Jämtland

Lappland

Medelpad

Norrbotten

Närke

Skåne

Småland

Södermanland

Uppland

Värmland

Västerbotten

Västergötland

Västmanland

Ångermanland

Öland

Östergötland

L

Update. Tävlingen är avgjord. Jag vann, 13/25. Rätt impande faktiskt,  jag trodde jag var sämre på landskapen med tanke på att det är lääängesen jag gick i mellanstadiet då vi pluggade det. Något annat jag är impad över är att jag hade placerat åtta landskap i landskapet jämte. Så om man tittar på hela den geografiska spridningen och inte bara på rättlandskap-på-rätt-plats så var jag väldigt duktig. Klapp på axeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0