Vimmelkantig

Är sjuk, igen. Borde väl egentligen inte säga igen eftersom jag varit rätt frisk sedan årsskiftet, men det är aldrig roligt att vara sjuk. Det som är positivt med att vara sjuk hemma hos mig är att jag har en jätteskön soffa att vara sjuk i. Förr hade jag en Klippan från IKEA, men nu har jag blivit vuxen och investerat i en "vuxensoffa". En Hollywood XL från Mio. I love it! Den är så jävla skön.

Bild från Ikea.se

Ironiskt att kippansoffan heter Klippan. Man kan ju säga att någon är en klippa för en. Ens bästa vän eller ens pojkvän som är en klippa och hjälper en med något. Men den här soffan är inte en klippa. Den är snarare ett Helvete. Armstöden är så höga att när man vill ligga i soffan så får man nackspärr och att ligga i soffan är ett skämt. Soffan är så kort att man måste ligga i fosterställning om man vill ha alla kroppsdelar innanför den.

Tacka vet jag Hollywood XL (jag har ändå köpt en soffa som heter XL). Men den är så jävla skön. Helt otroligt. 






Bild från mio.se

Jag gillar min mamma mycket. Hon är så rolig och underbar. Idag när jag pratade med henne och berättade att jag var sjuk och känner mig väldigt yr så sa hon, jag citerar: "Då måste du vara jävligt försiktig Linda". Jag antar att hon syftar på att hoppa in i duschen. När hon var liten svimmade hon nämligen i duchen och fick ett ärr på sin haka.
Jag har redan ett ärr på min haka så det behöver jag inte oroa mig för.

Att säga att man ska 'hoppa in i duschen' är egentligen ett konstigt uttryck, man hoppar ju bokstavligt talat inte in i duschen. När jag sa till ett av mina barn på förskolan att han skulle hoppa i overallen hoppade han rakt på mig. Han tog mig på orden och hoppade upp i mitt knä där jag hade lagt overallen. Ont fick jag, men jag fick mig också ett gott skratt och en tankeställare.

Nu ska jag försiktigt kliva över badkarskanten och ställa mig i duschen. Vi får la se om jag svimmar...
Over and out!
L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0